Generell informasjon
-
Designers’ Saturday er den største og viktigste møteplassen for design- og interiørarkitektur i Norge. Vi tilbyr inspirasjon og faglig utvikling for ca. 7000 fagbesøkende og 190 utstillere.
Designers’ Saturday fokuserer på å vise bredden innen design- og interiør, fra unge nyutdannede designere til veletablerte produsenter og merkevarer.
Som utstiller på Designers' Saturday får du muligheten til å ta del i en 3-dagers feiring i Oslo sentrum, proppfullt av inspirasjon, faglig oppdatering, kollegiale- og sosiale møteplasser.
-
Fyll ut søknadskjema og delta som utstiller på Designers’ Saturday 12.-14. september 2025.
Early bird pris varer til og med 31. desember. Deretter øker prisen noe frem til påmeldingsfrist 31. mars.
Påmeldingen er bindende, faktura sendes fra 1. januar og fortløpende etter påmelding.
Styret godkjenner utstillere som tilfredsstiller DS’ intensjon og kriterier. Etter januar blir alle bekreftet fortløpende.
-
Utstillere på DS er enkeltstående brands og produsenter. En paraplyorganisasjon som skal stille ut flere brands må betale per brand. Brand nr. 3 og oppover får halv pris.
Hovedregelen er 3 betalende utstillere pr. showroom og minimum 5 pr. stoppested. Styret godkjenner showroom og stoppesteder når busstrasé er fastlagt etter første søknadsfrist 31. mars. For bedre besøkstall og resultat anbefaler vi flere utstillere enn minstekravet.
Ett brand kan velge å være alene i sitt showroom mot å betale 3 deltakeravgifter.
Ikke betalende brands i lokalet, må best mulig ryddes bort.
Hvert showroom rekrutterer og lønner egne dørvakter som registrerer de besøkende (DS app) fredag og lørdag.
Unntak: Er størrelse på areal og antall utstillere problematisk, søk unntak fra regelen.
Utstiller er ansvarlig for innhold og bilder publisert på sin utstillerprofil på www.designerssaturday.no, samt å sikre rettighetene til dette materialet.
-
Academy partnership er en del av programmet vi gjennomfører i samarbeid med norske designutdanninger og er støttet av Kulturrådet. Som academy partnership-utstillere kobler vi dere med utvalgte studenter for samarbeid om konsept, design og gjennomføring av utstillingene. Målet er å skape “showstoppere”; utstillinger eller installasjoner som skiller seg ut med høy kreativitet og unikt design. De dyktige studentenes honorar er NOK 10.000 + MVA pr utstiller, i tillegg anbefaler vi å sette til side et budsjett til materialer og bygging av installasjonen.
-
Deltakeravgift:
Early bird fra 15. sept - 31. des 2024: kr. 33.000,-
Ordinær påmelding fra 1. jan. - 31. mars 2025: kr. 37.000,-
Siste mulighet fra 1. apr. - 30. juni 2025: kr. 37.000,- + 5.000,- i admin.gebyr.
Flere brands: Produsenter som stiller ut mer enn to brands, får halv pris på brand nr. 3 og videre.
Nye og små produsenter: For produsenter med lav omsetning (opp til 3 millioner kr) tilbyr vi en redusert pris på kr. 23.000,- per brand (søknad/dokumentasjon sendes til [email protected]).
*Alle fakturaer vil i tillegg ha et faktureringsgebyr på NOK 50,-** MVA påløper også ved fakturering til utlandet. Dersom faktura betales fra en utenlandsk bankkonto, anbefaler vi å konsultere lokale skattemyndigheter eller en regnskapsfører i det aktuelle landet for muligheter til å få MVA refundert.
Tillegg du kan velge å få fakturert sammen med deltakeravgiften:
Delta som Academy parthership-utstiller:
Som Academy parthership-utstiller kobler vi deg med en utvalgt student for samarbeid om konsept, design og gjennomføring av din utstilling. Målet er å skape «showstoppere»; utstillinger eller installasjoner som skiller seg ut med høy kreativitet og unikt design. Honorar NOK 10.000 + MVA pr utstiller, i tillegg anbefaler vi å sette til side et budsjett til materialer og bygging av installasjonen.Saturday Night Party, festbilletter: Vi selger pakker på 10 og 20 billetter, inviter med dere ansatte, gode kontakter og feire gjensyn. Billettene bestilles på nettsiden vår.
Enkeltbillett: NOK 300,-
Pakkepris 10 billetter: NOK 2500
Pakkepris 20 billetter: NOK 5000
-
-
Deltakeravgift:
Early bird fra 15. sept - 31. des 2024: kr. 33.000,-
Ordinær påmelding fra 1. jan. - 31. mars 2025: kr. 37.000,-
Siste mulighet fra 1. apr. - 30. juni 2025: kr. 37.000,- + 5.000,- i admin.gebyr.
Flere brands: Produsenter som stiller ut mer enn to brands, får halv pris på brand nr. 3 og videre.
Nye og små produsenter: For produsenter med lav omsetning (opp til 3 millioner kr) tilbyr vi en redusert pris på kr. 23.000,- per brand (søknad/dokumentasjon sendes til [email protected]).
*Alle fakturaer vil i tillegg ha et faktureringsgebyr på NOK 50,-** MVA påløper også ved fakturering til utlandet. Dersom faktura betales fra en utenlandsk bankkonto, anbefaler vi å konsultere lokale skattemyndigheter eller en regnskapsfører i det aktuelle landet for muligheter til å få MVA refundert.
Frakt, forsikring og kostnader som påløper i hvert showroom er utstillers ansvar og avtales individuelt i hvert enkelt showroom.
-
-
Designers Saturday (DS) er organisert som en forening med non-profit virksomhet.
Våre utstillere er medlemmer, og deres representanter, sammen med frivillige designentusiaster, jobber ulønnet for å planlegge og gjennomføre arrangementet. Dette skjer i samarbeid med en innleid daglig leder.
Styret har ansvar for:
Felles markedsføring, informasjon og PR.
Utsendelse av invitasjoner til fagbesøkende, presse, publikum og andre relevante målgrupper.
Planlegging og gjennomføring av norske og internasjonale presseturer, samt utarbeidelse av pressemeldinger og pressepakker.
Digitale plattformer: Drift av nettside, app og sosiale medier.
Utarbeidelse av kart for showroom og stoppesteder.
Planlegging av busstraséer og transport.
Merking av alle DS-busstopp.
Guider: Rekruttering, opplæring og honorar til guider som registrerer og veileder besøkende ved hvert busstopp.
Innkjøp, lagring, utkjøring og retur av DS-materiell, inkludert fasadebannere til showrooms, totebagger og adgangstegn.
Planlegging og gjennomføring av øvrige initiativ i regi av DS: Awards, Talks, åpnings- og prisseremoni, DS-Unika, DS-Collab, Saturday Night Party m.m.
-
Utstiller skal fokusere på produktnyheter, enestående design og høy kvalitet.
Vi oppfordrer hver enkelt utstiller til å lage kreative produktpresentasjoner til inspirasjon for et profesjonelt publikum.
DS oppfordrer alle utstillere/showroom til å invitere sine kontakter til arrangementet.
Ta fagdagen fredag på alvor, lag program, ikke servér alkohol før tidligst kl 15.00
Å laste opp bilder, logo og tekst til egen utstillerprofil omgående etter godkjennelse.
Utstiller har ansvar for å ivareta miljøet, innhente tillatelser og ikke sjenerer naboer.
Opplysninger om brands, kvalitet og design må oppgis på forespørsel fra styret under behandling av utstillersøknadene.
Utstiller legger selv ut bilder og innhold til sin utstillerprofil på DS-nettsiden, og har ansvar for at rettigheter til bilder og innhold er i varetatt.
-
Vær forberedt på at smittevern fortsatt kan bli aktuelt. Dersom dette skulle skje, påse at dere har kontroll på antall personer, avstand, hygiene, håndsprit og munnbind. Utstillere må sammen med arrangør finne gode felles og individuelle løsninger.
Planlegg for korte besøk og presise budskap.
Regler og anbefalinger fra Oslo Kommune og nasjonale myndigheter, må etterleves på alle punkter.
Følg med på informasjon, sammen finner vi gode felles og individuelle løsninger.
-
Det er utstillers eget ansvar å finne et egnet utstillerlokale.
I søknadsskjema finner du oversikt over showroom DS drifter, hvor du kan søke om plass.
Du kan gjerne også rette forespørsler direkte til andre showroom og informere oss snarest mulig om valgt showroom.
-
Ved hvert arrangement kommer nye showroom til, mens andre står over. Søknad om godkjennelse av nye showroom og stoppesteder, med opplysninger om adresser, antall utstillere og hvilke, rettes til styre.
Styret vurderer bl.a. nærhet til busstopp og tilknytning til busstraseen i samråd med transportør. Målet er å opprettholde eller redusere antall stopp heller enn å øke.
Vi prioriterer en effektiv trasé for å redusere publikums tidsforbruk utenfor showroomene.
-
Saturday Night Party vil bli 13. september. Mer info om lokasjon og program kommer nærmere arrangementet. Billetter til festen kan kjøpes her.